Demostrar conocimiento y uso del lenguaje en sus textos escritos por medio de las siguientes funciones: Expresar cantidades, contar y enumerar; por ejemplo: there are a lot of people; all the/several people; she is the first/third; two hundred and fifty. Expresar gustos, preferencias y opiniones; por ejemplo: I love/enjoy/hate/ don't mind playing the piano; I'd/would like...I know...; I find... Comparar; por ejemplo: he is taller than Tom; this supermarket is the best/ most expensive in the city. Solicitar y dar información sobre tiempo; por ejemplo: When is the party? On Saturday, at 10:00 o'clock/tomorrow/next week/year; in December. Expresar intenciones, planes futuros y predicciones; por ejemplo: I'm going to Easter Island next week; she's arriving tomorrow morning; Man will land on Mars in the year 2500/in the future. Identificar y describir objetos, lugares y personas; por ejemplo: it's a big brown building; they are French; the man in...; the woman with...; the location/ accommodation/destination was great. Expresar tiempo, y dirección; por ejemplo: on Monday; in December; at 5 o'clock, into the bank; out of the store; from the supermarket; to school. Expresarse con claridad, usando palabras y expresiones de uso común, sinónimos y palabras compuestas; por ejemplo: I like/love swimming; arrive at the station; look at; get on/off the bus; let's...; go on holidays; download. Señalar frecuencia y secuencia de acciones; por ejemplo: I never/always/ sometimes visit the country; first..., next..., then... Unir ideas; por ejemplo: he came and then we watched the film; it was far so we took the bus; I'll wait until Monday; the library is the best in town. It also has... Expresar condiciones; por ejemplo: If you cook, I'll help you.
Expresan cantidades; por ejemplo: there are a lot of cell phones.
Expresan gustos y preferencias; por ejemplo: I love/enjoy playing the piano.
Identifican y describen objetos; por ejemplo: the game is cool/easy.
Expresan frecuencia; por ejemplo: I always/never/sometimes play a video game.
Emplean palabras de uso común, sinónimos y palabras compuestas; por ejemplo: I like/love swimming; I'm tired of watching videos.
Unen ideas; por ejemplo: my mother is ill so I have to go home and help her
Indicadores Unidad 2
Expresan cantidades y orden; por ejemplo: all the people; they are the second ones.
Comparan; por ejemplo: it is colder in….than…, it is the warmest season…
Solicitan y dan información sobre tiempo; por ejemplo: When is the St. Patrick? It is on…
Identifican y describen personas y lugares; por ejemplo: the church is amazing; they are French.
Expresan tiempo; por ejemplo: on Monday, in December, at 10 o'clock.
Usan palabras de uso común, sinónimos y palabras compuestas; por ejemplo: arrive at/in…
Unen ideas; por ejemplo: We go to the park and then we come back home.
Indicadores Unidad 3
Expresan cantidades; por ejemplo: there are a lot of people.
Solicitan y dan información sobre tiempo; por ejemplo: When was it built? It was built in …
Expresan intenciones o planes futuros; por ejemplo: I'm going to travel…./ we are arriving next week.
Identifican y describen personas, objetos y lugares; por ejemplo: the airport is crowded; the bag was cheap, the man in../the woman with…
Expresan secuencia; por ejemplo: first we arrived in…., then we went to…, next we traveled to…
Emplean palabras de uso común, sinónimos y palabras compuestas; por ejemplo: arrive/look at; get on/off the bus; go on holidays; catch a bus/train/coach.
Unen ideas; por ejemplo: we stayed until Friday.
Indicadores Unidad 4
Expresan cantidades; por ejemplo: two hundred and fifty.
Expresan predicciones futuras; por ejemplo: Man will land on Mars in…
Indican dirección; por ejemplo: from the supermarket; to school.
Emplean palabras de uso común, sinónimos y palabras compuestas; por ejemplo: clean energy; energy efficient; solar/gas/wind energy; renewable energy; maybe.
Unen ideas; por ejemplo: Water pollution is also a big problem.
Expresan condiciones; por ejemplo: If I buy a car, it will be a solar car.
Incorpora a tu evaluación las preguntas que te interesen pinchando "Agregar pregunta".
A la derecha aparecerá un número que indica la cantidad de preguntas seleccionadas. Pínchalo y podrás visualizarla, editarla, copiar a Word e imprimirla junto con sus respuestas.